indyvz.reismee.nl

Hoe ik er opgekomen ben en de voorbereidingen!

Hallo allemaal,

Een high school jaar in Amerika, dat betekend dat je voor 10 maanden naar Amerika vertrekt, in een gastgezin gaat wonen en daar het echte Amerikaanse leven gaat ontdekken. Toen ik dat voor het eerst hoorde, klonk het ontzettend gaaf, maar toch ook niet haalbaar. Bij mij was het eerst meer een droom omdat ik eigenlijk niet dacht dat het voor mij mogelijk was.

Toen ik in 4 Havo kwam na het behalen van mijn vmbo-t diploma. Moest beginnen met het zoeken naar een HBO opleiding ,voor als ik mijn havo zou afronden. Dat duurde toen nog wel even natuurlijk maar er zijn heel veel opleidingen en om daar uit te kiezen is lastig.

Ik heb altijd al verschillende dingen leuk gevonden en heb mezelf daarom breed georiënteerd, de studie die voor mij heel gaaf leek was International European Law op de Haagse Hogeschool. Die opleiding is alleen compleet Engels, mijn Engels is goed maar zo goed om daar een volledige studie in te doen... dat wist ik niet zeker. Toen ik ging kijken bij een open dag werd er ook sterk aan geraden om een schakeljaar te doen, waar je een jaar lang Engels volgt om de taal beter te beheersen. Ik dacht gelijk aan het high school jaar, je gaat er een jaar lang Engels spreken en heeft waarschijnlijk nog meer intensiteit qua Engels dan het schakeljaar. Dit was ook voor mijn ouders een goede motivatie om te kijken naar het progamma en dat ik misschien wel mee zou kunnen doen.

Vanaf dat moment tot nu, 13 juni, heb ik van alles gedaan om mijn jaar in Amerika mogelijk te maken. We zijn uiteraard begonnen met het bezoeken van een bijeenkomst/ informatieavond en zijn daar volledig overtuigd! Ik ben begonnen met het invullen van een Aanmeldingspakket, wat veel tijd kost maar ook leuk is om te doen. Ik moest bijvoorbeeld cijferlijsten vertalen, brieven schrijven, vaccinaties halen en aanbevelingsbrieven van mijn docenten krijgen en nog veel meer. Ik heb me aangemeld voor het progamma in Januari en was begin maart klaar met mijn aanmeldingspakket, dat werd daarna meerdere malen nagekeken door de organisatie en daarna doorgestuurd naar de Amerikaanse partner organisatie. Zij hebben mijn pakket ook bekeken en na 2 weken kreeg ik een mailtje dat mijn pakket geaccepteerd was, wat betekende dat mijn verhaal en informatie in hun systeem werd gezet opzoek naar een gastgezin, dat was op 16 april.

Tot mijn grote verbazing heb ik een week later op 23 april al een gastgezin gevonden die mij graag in huis wilden nemen!!

Het gene wat ik daarna nog moest doen was het aanvragen van het visum, wat ook best veel werk is maar dat heb ik ongeveer in een week gedaan. Ik eind juni een afspraak heb bij het Amerikaanse consulaat en daar de rest van mijn visum geregeld wordt!

De enige drempel die ik nog over moest was slagen voor mijn Havo diploma, mijn examens gingen goed maar je weet natuurlijk maar nooit. Gelukkig heb ik gister op 12 juni het verlossende telefoontje gekregen van mijn mentor met "JE MAG NAAR AMERIKA INDY!!!!!" en daarna de felicitatie. Nu dat ook gelukt is, heb ik aankomende zaterdag op 15 juni een informatiebijeenkomst voor alle deelnemers van het high school progamma. Waar ik natuurlijk super benieuwd naar ben!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active