indyvz.reismee.nl

Niagara watervallen, de eerste weken van school en mijn eerste competitie!

Helloooooo,

Twee weken geleden ben ik bij de Niagara watervallen geweest in Canada!!

Op donderdag 15 augustus vertrokken we richting de Niagara watervallen, we reden via Pennsylvania want we moesten de kleinkinderen van mn gastmoeder naar hun ouders brengen brengen. Ze wonen zelf in Virginia beach, maar hun ouders kwamen ons tegemoet rijden in Pennsylvenia.

Na de nacht doorgebracht te hebben in een hotel moesten we de volgende dag nog 6 uur rijden naar de Falls.

Bij aankomst hebben we wat rond gelopen om te kijken wat waar was, want de activiteiten die we de volgende dag zouden doen hadden we namelijk thuis al gereserveerd.

Op zaterdag was onze hele dag ingepland met verschillende activiteiten;

We begonnen met ziplinen!!! Ziplinen is op 70 meter hoogte met een zipline van 700 meter lang, waar vanuit je de falls (zowel Amerikaanse als Canadeese) geweldig kan bekijken. Het was zoo gaaf!

Na het ziplinen zijn we naar de rapids gegaan, dat is het gedeelte van de falls waar het water na de val het hardste stroomt. Het ziet er super gaaf uit en lijkt net op een wildwaterbaan alleen een tikkeltje extremer.

De activiteit die daarna op de planning stond was de fury, dat is een 4D film over het ontstaan van de falls.

Na de fury zijn we gelijk door gegaan naar de journey behind the falls, waar we een mooie gele regencape voor aankregen omdat je best wel nat werd.

Om achter en naast te falls the kunnen staan was echt super gaaf!!

KIJK DE FOTO OP MIJN INSTAGRAM :)

Daarna kwam de activiteit waar we uiteraard weer een regencape voor aankregen want nu gingen we met de boot tussen de falls liggen. Je blijft niet droog, maar het is zoo gaaf om te zien! En omdat het amper mogelijk is om foto’s te maken ben je eigenlijk alleen maar bezig met het kijken naar het uitzicht.

Na het avondeten, wat we deden in het Hard Rock cafe zijn we naar onze laatste activiteit gegaan, de hoge toren. Hoe hoog die was geen idee, maar vanuit de toren kon je de falls en de hele omgeving bekijken. Als het donker wordt worden de falls verlicht en om 10 uur is er ook vuurwerk.

De falls zijn ontzettend mooi om een keer te bezoeken en zijn ook nog is veel groter dan je waarschijnlijk zou denken!

De staten die ik nu na 1 maand Amerika heb bezocht zijn: New York, New jersey, Michigan, Ohio, Pennsylvania, Indiana en New York (city)

Eerste andere halve week van school:

Op woensdag 21 augustus begon ik aan mijn eerste schooldag!

Ik was de week ervoor al naar school geweest samen met mijn gastmoeder om mijn vakken te kiezen en een rooster te maken. De vakken die ik gekozen heb zijn:

1ste uur Biology, 2de uur Economie, 3e uur Algebra 2, 4de uur is achievement hour( waarin je hulp kan krijgen voor vakken of werken aan je huiswerk), 5de uur Spaans 1, 6de uur psychology en het 7de uur Amerikaanse geschiedenis.

Na 3 dagen heb ik mijn 5e uur veranderd naar BSM omdat ik Spaans 1 te makkelijk vond en voor Spaans 2 wist ik net wat te weinig, en bsm is altijd leuk!

Mijn school begint s’ochtends om 7.40, veel vroeger in vergelijking met Nederland. Omdat mijn school ook vroeg begint vertrek ik ook vroeg met de schoolbus naar school. Ik wordt om 6.25 opgehaald door de bus en ben dan op 7.15 op school. Het ontbijt op school is gratis dus meestal haal ik wat drinken en wat fruit.

De lunch pauze is na het 5e uur, wat ik erg laat vind aangezien ik gewend ben om 2 pauzes op een dag te hebben, in Amerika heb je er gewoonlijk maar 1.

School is afgelopen om 14.35, het verschilt per dag hoe ik naar huis ga, soms wordt ik opgehaald door mn gastzus of gastmoeder en anders rij ik met de bus naar de middle school waar ik bij mijn gastmoeder instap, die werkt namelijk op de middle school.

Competitie weekend

Op 24 augustus had ik mijn eerste competitie dag van het Equestrian team. Omdat we op zaterdag ochtend om iets voor 8 aanwezig moesten zijn zijn we gaan Kamperen bij de wedstrijd en hebben we de paarden daar op stal gezet. Dat is iets wat Amerikanen in de paarden wereld heel vaak doen.

De wedstrijden die we hier in Amerika rijden zijn heel anders dan de wedstrijden die ik heb gereden in Nederland. In Nederland reed ik dressuur en hier doe je bijna alle disciplines.

Ik ben onderdeel van het team van IHS, Ionia High School. We zitten met 5 meiden in het team waar over we 24 klassen moeten verdelen in waar er wedstrijd gereden wordt. Het is niet dat in ieder onderdeel er iemand moet zitten als er maar 24 plekken worden gevuld.

De verschillende onderdelen die ik heb gereden of gedaan waren voor mij allemaal nieuw en dus echt een uitdaging. Voor verschillende onderdelen moet je verschillende outfits aan.

Hier heb ik wat foto’s van al mijn outfits van die dag:

M'n outfit voor Speed

M'n outfit voor Hunt Seat

M'n outfit voor Saddle Seat

en m'n outfit voor Western

Ik heb ik 2 van mijn onderdelen plek 9 weten te bereiken van de ongeveer 20 deelnemers en in trial ben ik 8ste geworden wat betekend dat ik mijn eerste punten voor het team heb gehaald!! Van de 48 deelnemers overigens dus dat was iets wat we zeker niet aanzagen komen!

Ik vindt de competities hier echt heel leuk en kijk heel erg uit naar 7 september, dan is de volgende!

Aangezien het vandaag 9 september is, heb ik 2 dagen geleden weer wedstrijd gereden en ben ik 1ste geworden in een discipline met 36 mensen!!

Labourday weekend

Het weekend van 2 september was het labourday weekend, we waren daardoor vrijdag en maandag vrij!! (op zondagavond kregen we een telefoontje dat ze een bomdreiging op de school hadden gedaan voor dinsdag ochtend, daardoor hadden we plots een weekend van 5 dagen lang).

Op donderdagavond was de eerste thuiswedstrijd van het football team en hadden we dus game day. We begonnen in de middag met een pepassembly, waarbij we alle yells en liedjes van de bulldogs zingen en de band kan repeteren.

Om 19 uur begon de game tegen kellogsville, alleen werd het na 40 minuten stil gelegd omdat er onweer opkomst was. De regel dan is elke keer als je de lichtflits kan zien start te teller voor 30 minuten opnieuw. Als die 30 minuten dan zijn afgelopen spelen we verder. Alleen was om 22 uur de game nog niet hervat omdat het maar bleef onweren en ik heb nog nooit zulke erge onweer gehoord en gezien! De volgende ochtend ben ik er achter gekomen dat de game pas om 23.15 is hervat en ze hebben gewonnen met 44-0!!

Op zaterdag avond hebben we een bomfire gedaan in de achtertuin, waar we eigen smores hebben gemaakt!

We hadden die zaterdag en zondag beide dagen de kans gehad om het noorderlicht te zien in Michigan alleen was het beide dagen te bewolkt en is het niet gelukt…

Op labor day zelf ben ik samen met mn gastzus gaan kajakken, dat is iets wat veel amerikanen doen hier in de omgeving en hebben daarom allemaal eigen kajaks.

Groetjesssss

Reacties

Reacties

Corinte

Super leuk! Je verslag te lezen??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active