indyvz.reismee.nl

Lekkere volle weekenden!!

De afgelopen weken na mijn laatste blog post, vlogen weer voorbij. Met bedenken wat ik eigenlijk in de afgelopen 3 a 4 weken gedaan heb moest ik daarbij toch even in de agenda kijken want onze wekelijkse planning in Amerika zit erg vol. Ik denk dat sinds ik in Amerika ben, dit het eerste weekend

is dat er niets op de planning staat en we lekker thuis bezig kunnen zijn.

In het weekend van 13 tot 15 September zijn we wezen kamperen in het state park naast ons dorp. Toen ik dacht aan een state park dacht ik aan een soort groot met wat trails en camping plekken. Toen we daar aankwamen was er eerst een superlange weg wat langs een ontzettend groot meer ging, het uitzicht wat we onderweg hadden was ontzettend mooi en het enige wat je kon zien was bossen. Het was dus maar een klein beetje groter dan dat ik had gedacht.

Ik heb hier een plattegrond van het park->

Ik heb uiteraard even gegoogled en het park is 4500 voetbalvelden groot, 15 miles aan horse trails en in de winter is er een hele baan voor cross country skiing.

We gingen kamperen met de 4-H groep van mijn gastzus en allemaal vrienden van de familie. We waren uiteindelijk met 4 gezinnen en ongeveer 15 mensen. Wij hadden onze 2 paarden meegenomen en de andere gezinnen ook. Op de vrijdag avond dat we aankwamen op de camping was er eerst een home game van het football team van mijn school waar we gezamenlijk naar toe gingen.

Op zaterdag begonnen we de dag met een trail rides door de bossen en over de open vlaktes. Toen we terug kwamen gingen we gezamenlijk ontbijt maken boven het kampvuur waar we een soort rek boven hadden hangen waar we pannen enzo op konden zetten om onder andere eieren met bacon of American pancakes op maakte.

Het weekend dat we aan het kamperen waren was ook het weekend van de vroege jacht, we hoorde dus geregeld schoten. Op de plekken waar we met de paarden waren was er een jachtverbod dus hoefde we ons daar niet druk om te maken. Tijdens de ritten die we hadden gemaakt waren we verschillende dieren tegen gekomen onder andere herten, wilde kalkoenen, veel eekhoorns en hazen.

Tussen in het rijden van de ochtend en de middag rit speelde we allemaal spelletjes zoals bean bag toss, washers en kaartspelletjes.

Het kampvuur stond de hele dag aan dus we hebben natuurlijk naast het normale daadwerkelijke eten ook ontzettend lekkere maar ook ongezonden dingen gemaakt zoals………. Gekaramaliseerde appels met toppings!!!!

Op zaterdag avond kwamen er allemaal verschillende mensen van de paarden en hebben we gezamenlijk gegeten en smores gemaakt boven het kampvuur!! Het was super leuk om allemaal nieuwe mensen te ontmoeten, veel van hun rijden ook wedstrijd met hun school dus komen we elkaar daar weer tegen!

Op zondag ochtend hadden we onze laatste rit gemaakt van het weekend. Ik reed Lilly, Bridget reed Dancer and Tabbatha reed Macy. Hier is een foto van Bridget en Tabb met de paarden in de kleine rivier waar we doorheen moesten. ( De dag ervoor wou Dancer er niet doorheen en dacht ze dat het wel mogelijk was om met mij er overheen te springen, het scheelde niet veel of ik lag in het water)

Nadat we terug waren gekomen van onze rit hebben we nog met z’n alle ontbeten, waar ik voor het eerst HOBO pie’s heb gemaakt en gegeten!

Je kan hobo pie’s op verschillende manieren maken, zoet of hartig. Je maakt een hobo pie in een soort ijzeren vorm, die je insmeert met boter, dan je boterhammen aan beide kanten doet en daarna de ingrediënten in het midden stopt. Dicht maken en in het vuur steken maar.

De gene die ik had gemaakt was hartig. Er zat ham, kaas, Cole slaw en een sausje in.

(Ik heb het later ook nog geprobeerd met vlaaifruit!! Dat is ontzettend lekker.)

Daarna was het helaas alweer tijd om de paarden en camper naar huis te brengen. En mochten we maandag uiteraard weer naar school!!

Weekend van 21 September

Op zaterdag 21 september was het alweer de 3e en de laatste meet van het Equestrian team…

De dag ervoor waren Bridget en ik al langs Lilly geweest om haar te wassen en in te vlechten zodat we niet nog eerder hoefde te vertrekken.

We vertrokken van huis om 6 uur en kwamen om 7.30 aan bij de wedstrijd waar we ons kamp hadden opgezet naast de arena zodat we overal uitzicht op hadden!

Voor mij begon de dag met Hunt Seat Showmanship

Ik was zo ontzettend blij achteraf want dit was de beste showmanship die ik ooit had gedaan, wat betekende dat er verbetering was! In deze Showmanship class zaten maar liefst 27 combinaties wat ontzettend veel is meestal zijn we met 15 maar de western showmanship voor meet 3 was super lastig dus net zoals ik hebben waarschijnlijk meerdere mensen daarom voor Hunt Seat gekozen.

Ondanks dat ik heel erg blij was met mijn pattern vond de jury het niet goed genoeg en zat ik niet bij de eerste 8 plaatsingen.

Mijn tweede onderdeel van de dag was mijn Hunt Seat equitation wat super relaxed was en betekende dat ik niet hoefde om te kleden.

De equitation ging goed naar mijn idee alleen waren er wat onderdelen in wat de jury van ons vroeg waar ik nog nooit van had gehoord in het Engels dus ik maar deed wat de andere deden. De dingen die ze onder andere vroeg was een “two-pointer” en een “pivot on the back feet”. Het was achteraf een spring houding in galop en een pirouette op de achterbenen.

Het gene waar ik het meeste naar uit keek was dat ik drie western klassen zou gaan doen, wat ik daarvoor nog nooit had gedaan op wedstrijd.

Ik heb western equitation, western bareback en western patronen gedaan waar je 8 vliegende wissels moet maken in verschillende situaties.

Dit was daarbij mijn outfit!!

Ik was ontzettend blij met al met western classes en vooral met m’n bareback class. Ik was helaas niet geplaatst maar had verschillende complimenten gekregen van verschillende mensen zonder dat ze wisten dat ik dit nog nooit had gedaan!

We sloten de dag af met Speed, waar ik eigenlijk niet in zou showen maar door een uitvaller in het team toch aan start ben gekomen bij Flag race. Ik heb zoals we het noemen “lick it, and stick it” (de vlag opgepakt en na de barrels weer terug gestopt. Het was helemaal foutloos alleen niet snel genoeg).

Mijn punten voor de dag heb ik natuurlijk in trail gepakt wat toch wel mijn onderdeel bleek in deze 3 meets!!

Ik vind het super jammer dat het equestrian team nu is afgelopen, maar we zijn zeker plannen aan het maken om in de lente weer wedstrijden te gaan rijden!!

Extra lang weekend!!

Het laatste weekend van September was voor ons een lang weekend, wat natuurlijk altijd fijn is. We waren op vrijdag al vrij omdat er ouder besprekingen waren op de elementary en middle school, en omdat ze hier in het scholen district willen zorgen dat alle scholen even veel dagen hebben, had de high school daarom ook vrij. Mijn gastzus is altijd vrij van college op vrijdag en hoeft alleen te werken in de ochtend, doordat mijn gastmoeder op de middle school werkt was zij ook vrij! Daarom zijn we naar de grootste kerstwinkel van de wereld geweest!!! De kerstwinkel is in Michigan en voor ons iets van 1,5 uur rijden. Op de weg er naar toe zijn we speciaal een beetje omgereden zodat we langs de hoofdstad Lansing gingen om daar naar Chick-Fila te gaan!! Ik was nog niet bij Chick-Fila geweest en hier thuis zijn ze er erg fan van dus dat was zeker de moeite waard, het was ontzettend lekker!

Toen we aankwamen bij de kerstwinkel zijn Tabbatha en ik natuurlijk even op de foto gegaan met onze kerstkrans :)

I love you sister!!

Na een paar uur rond lopen in de winkel en we elk hoekje hadden gezien zijn we door gegaan naar onze volgende activiteit. Mijn gastmoeder had verschillende leuke dingetjes gekocht voor in de kerstboom en ook wat kadootjes voor de familie waar we naartoe gaan met kerst. Mijn gastzus zag opeens dat er een gedeelte was voor elk land met kerst versieringen daar gemaakt. Ik kon het niet laten om wat mee te nemen om onze Amerikaanse kerstboom een Nederlands tintje te geven!

Onze volgende activiteit had wat te maken met….

Kaas (en gelukkig alleen deze muis). In het dorp waar we waren was ook een kaaswinkel met kazen van over de hele wereld uiteraard heb ik ze onze Beemster en Gouda kaas laten proeven!

Op de weg naar huis kwamen we langs een outlet mall wat natuurlijk altijd fijn is. In Amerika hebben ze best wel veel outlet malls, waarom?! Geen idee.

Ze hadden verschillende winkels zoals Gap, American Eagle, Adidas, Levi’s en Champion. Waar we natuurlijk even wat must haves hadden gekocht!!


Ik schrijf dit nu op zondag 6 oktober en afgelopen week heb ik weer wat meegemaakt wat ik in Nederland nooit of amper gezien heb. Het had hier afgelopen week zoveel geregend dat we een groot meer in onze voor en achtertuin hadden. In en rondom het dorp waren meerdere wegen afgesloten omdat de wegen zo onderwater lagen dat meerdere autos er in vast waren komen te zitten. De rivier die door het dorp stroomt, was ook overstroomd en daarom liggen de velden van de fair grounds er omheen helemaal onderwater. Door de afsluiting van sommige wegen kon de schoolbus niet de oorspronkelijke route rijden en moest dat dus aanpassen, ik vond dit geen probleem aangezien ze me nu ophaalde voor mijn huis! (Meestal moet ik een paar minuutjes lopen)

Het water is nu bijna allemaal weg getrokken, alleen krijgen we weer regen van uit Wisconsin dus hopen dat het deze keer meevalt!

Goodbye talk to you next time!!

Reacties

Reacties

Corinte

Weer geweldig om jou belevenissen te volgen kanjer?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active