indyvz.reismee.nl

BYE 2019, HELLO 2020

WELCOME 2020

Nog een gelukkig nieuw jaar van uit Michigan. Het is alweer even geleden dat ik was geschreven heb over mn leven hier, dat omdat de maanden omtrent de feestdagen nog aardig vol waren met verschillende activiteiten en leuke tripjes.

De eerste feestdag grote feestdag die ik hier meemaakte was Thanksgiving op 28 november. Thanksgiving wordt gevierd voor het moment in de geschiedenis dat de inheemse bevolking van Amerika en de nieuwe bevolking vrede maakte en dan denken we aan alles waar we dankbaar voor zijn.

De traditie met thanksgiving is het breiden van een kalkoen en allemaal kleine gerechtjes die er naast horen zoals aardappel puree, stuffing (wat in de kalkoen zit tijdens het bereiden) en een mais schotel. Het was allemaal heel lekker maar wel heel veel, daarom keken we daarna met ze alle football op de bank om uit te buiken!!

Na thanksgiving waren er nog 3 weken school tot aan de kerstvakantie. In die weken hebben we nog verschillende leuke dingen gedaan, mijn gastzus en ik zijn samen naar een volleyball wedstrijd van Michigan State geweest!! We zijn met vrienden naar een arcade geweest waar we zijn wezen go karten en lasergamen.

De laatste dag van school voor de kerstvakantie was het “Crazy Christmas sweater day” dus uiteraard heb ik daar ook aan mee gedaan en had ik deze leuke trui aan van mn gastzus!! (Wel zat er een belletje aan dus overal waar ik liep kon je me horen..)

Kerst begonnen we met Christmas eve in Illions, bij de moeder van mn gastmoeder. Ze woont in een klein dorpje onder Chicago dus op de weg er naar toe zijn we door Chicago heen gereden zodat ik het kon zien!! De reis van 4 uur heen en terug en dat is best normaal en ik moet zeggen dat ik ook al wel meer gewend ben aan de langere auto ritten.

Op kerst zelf, wat hier overigens maar 1 dag is, bleven we thuis en kwam er wat familie naar ons toen. Meestal wordt er met kerst een ham gebraden en opgegeten maar wij deden prime rib, dat was heel lekker! We hebben de dag afgesloten met spelletjes en inpakken, want de volgende ochtend moesten we vroeg op voor onze 15 uur durende autorit naar Virginia!

Voor kerst had ik een pakket van thuis gekregen met pepernoten, tony chocolony en natuurlijk heel veel stroopwafels (iets waar mn gastzus ontzettend verslaafd aan is). In het pakket zaten ook mn kerstkadetjes van mn ouders en vriendinnen, wat zoooo lief is!!

De dochter van mn gastmoeder en de dochter van de mn gastvader wonen beide in Virginia dus die gingen we bezoeken!We zijn die week meerdere malen naar Starbucks geweest en meerdere malen wezen shoppen dus dan is het altijd geslaagd, niet?!Virginia was die week ontzettend warm het was een aantal dagen 26 graden dus we konden de zomerkleding weer aantrekken. De week was ontzettend leuk en ik vindt het heel leuk nu het grootste deel van de familie heb leren kennen en ze voelen ook allemaal familie voor mij!!

Op de weg terug naar huis zijn we gestopt in Washington DC, iets waar ik heel graag naar toe wilden en mn gastouders ook een aantal dingen wouden bezoeken die ze nog niet hadden gezien. Mount Vernon was een van die dingen. Mount Vernon is het huis waar de eerste president van Amerika in heeft gewoont, George Washington.


Natuurlijk moesten we daarna ook downtown in om de verschillende monumenten te bekijken. We zijn geweest bij Washington monument, Lincoln monument, the glaze pond en hebben vanaf het Washington monument the capital building bekeken. Ik vindt het zo gaaf dat de verschillende monumenten in een lijn staan en zelfs een glimp van het witte huis kan zien.

De dag dat we in DC waren was 31 december, we waren dus na het bekijken van de monumenten meteen onderweg naar huis gegaan. We hadden niet echt plannen voor oud en nieuw en door verschillende sneeuwstormen in Pennsylvania en Ohio waren we niet thuis voor middenacht en hebben we dus live op face book de ball drop gekeken van times square.

Toen we thuis kwamen lag er een aantal inches sneeuw en het temperatuur verschil was dus ook meer dan 25 graden.

School is nu weer begonnen en ik heb mn 5 maanden in Amerika aangetikt, als ik er op terug kijk heb ik zulke leuke dingen gedaan en gezien wat ik van te voren nooit had durven hopen. De tijd is zo snel gegaan en ik kijk uit naar de laatste 5 maanden!!


Thanks y’all for reading and following my stories and see you next time!! :)

Here a picture that couldn't miss this story, thanks for letting me post it Buddy!! Oeps ze weet hier eigenlijk niets van af en ze zal me waarschijnlijk achterna komen nu...!

Groetjes van mij en een beetje verbaasde Kito!

De staten waar ik nu in ben geweest zijn: New York, New Jersey, Michigan, Indiana, Illinois, Ohio, Pennsylvania, Maryland, West-Virgina, Virginia en North Carolina. Niet te vergeten Canada en District of Columbia!!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active