indyvz.reismee.nl

NYC oriëntatie

NYC oriëntatie

Op dit moment zit ik in het vliegtuig onderweg van Newark (luchthaven in NEW JERSEY) naar Grand Rapids in Michigan waar ik mijn gast familie zal ontmoeten.

Veel kleine en korte binnenlandse vluchten worden in Amerika met kleinere toestellen gedaan, ik zit nu in een vliegtuig met een rij stoelen met aan de ene kant een stoel en aan de andere kant twee stoelen. En ik zeg het je, een klein vliegtuig schud en beweegt veel meer dan een groot vliegtuig. Niet mijn favoriet dus!

Over de NY oriëntatie:

We kwamen op woensdag om 11 uur Amerikaanse tijd aan op het vliegveld van Newark na een vlucht van 8 uur. Waar we onder andere ontbijt kregen en er genoeg films en series te bekijken waren. Eenmaal met voeten op Amerikaanse bodem, begon het met customs. Wat een lange rij… Na goedgekeurd te worden gingen we opzoek naar de koffers en onderweg naar het hotel.

Na wat opfrissen en omkleden gingen we naar de Jersey mall toe. Een super groot winkelcentrum met verschillende soorten winkels zoals outlets maar ook eettentjes! Hier kon ik het duidelijk niet laten om wat mee te nemen van de Abercrombie outlet. In het winkelcentrum was mijn eerste Amerikaanse lunch ook een feit, frietjes met daarover heen cheddar en bacon.. Ik weet nog niet of ik het fijn vindt dat op alle Amerikaanse menu’s het aantal calorien achter elk gerecht staan. Het is fijn want dan heb je een beetje een indicatie maar het is meestal meer dan dat je zou verwachten.

Na het shoppen zijn we terug gegaan naar het hotel om met ze alle avond te eten. Om over de jetlag heen te komen hebben we zolang mogelijk door gehaald, het werd 11 uur Amerikaanse tijd wat dus 5 uur Nederlandse tijd is… Ik was de dag ervoor al om 4 uur op dus het was een lange dag!

De volgende dag startte we gezamenlijk om half 8 aan het ontbijt om daarna met z’n alle met de bus naar NY te vertrekken. Met de bus zijn we langs verschillende belangrijke gebouwen gereden met uiteindelijk een wandeling door een gedeelte van Central Park. Echt gek dat midden in zo'n grote stad opeens een ontzettend groot park ligt.

Na de lunch zijn we gaan lopen over de high line. De high line is een oude tram lijn die nu een bewandelbaar pad is waar van af je verschillende grote straten van NY kan bekijken en een paar leuke foto’s kan maken.

Na de high line kregen we wat tijd voor ons zelf waarin we naar Grand Central zijn gelopen en wat winkels hebben bekeken. De straten indeling van NY in Manhattan is super makkelijk gemaakt de straatnamen hebben namelijk cijfers, de verticale straten zijn de avenue’s en de horizontale straten de streets. Je weet dus precies hoeveel blokken je moet lopen.

S’avonds gingen we eten in het hard rock cafe midden op Times Square. Ik was nog nooit in een hard rock cafe geweest maar dat meezingen tijdens het avond eten bevalt mij wel! Na het eten was het uiteraard weer tijd voor shoppen en natuurlijk ook foto’s maken.

In de busreis terug naar het hotel was het voor ons karaoke tijd, de Duitsers die ook met ons mee waren bleken niet echt van meezingen te houden maar wij als 19 Nederlanders hebben met onze Nederlandse hits het toch voor elkaar gekregen om te zorgen dat het klonk alsof de hele bus uit volle borst meezong!!

Na de dag van 14 km lopen waren we allemaal gesloopt, we hebben nog wat gezwommen en daarna zijn we allemaal super snel gaan slapen.

Dag 3 in NY

We begonnen de dag met een bezoek aan de plek van 9\11. Onze tourgids vertelde de gebeurtenissen maar vertelde ook over de wederopbouw van de torens. Ze vertelde oa dat toren 4 op zo een manier is gebouwd dat er een spiegelbeeld van de andere toren te zien is, het lijkt er dus nu op dat de twin towers er nog zijn.

Na het bezoeken van beide monumenten zijn we door wall street heen gelopen om terecht te komen bij de boot om naar de statue of liberty te gaan.

Na de boot gingen we lunchen waar we deze groepfoto genomen hebben.

Toen begon het gene waar ik denk ik wel het meeste naar uit keek, het bewandelen van de Brooklyn bridge. Vanaf de brug kan je de torens van manhattan zien en aan de andere kant Brooklyn, het uitzicht was geweldig, vandaar deze foto!

Na het lopen in de stralende zon, want er is amper schaduw op de bridge, zijn we met de bus naar Coney Island gereden. Coney Island is een attractie park met verschillende soorten attracties aan het strand. De prijzen waren natuurlijk veel te hoog, want ja mensen betalen het toch wel, daarom zijn wij er natuurlijk ook ingaan! Ik heb daar overigens mijn eerste Amerikaanse milkshake gedronken.

Het avondeten hebben we gedaan bij het beste pizza restaurant van New York. Als afsluiter van de reis zijn we naar de Top of Rock geweest. Het was er natuurlijk ontzettend druk, maar het is wel een ervaring om binnen 38 seconden naar de 83ste verdieping te gaan.

Dit was mijn reis naar New York City!!

Bij aankomst in Michigan (omdat ik dit een paar dagen later afmaak) werd ik ontzettend leuk ontvangen door mijn gastouders en mijn coordinator.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om op deze manier mijn verhalen mee te lezen,

Groetjes vanuit Orleans

(Het is ongeveer 3 weken geleden dat ik dit heb geschreven , dat komt omdat mijn telefoon problemen heeft met verbinden met de Amerikaanse torens, maar eindelijk werkt het allemaal.)


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active